Penzijní připojištění

Druhý pilíř veřejnost nenadchl, odčiní to zoufalá kampaň?

Opěvovaný druhý důchodový pilíř moc lidí nenadchl. Podle propočtů mělo do nového systému vstoupit půl milionu lidí. Skutečnost je však taková, že zatím získal jen 20 tisíc zájemců. Premiér Petr Nečas chce nyní rozjet kampaň na podporu druhého důchodového pilíře.

Kampaň rozjíždí až teď protože se spousta lidí rozhoduje až na poslední chvíli, takže by bylo zbytečné vynakládat peníze dříve. Stát do kampaně investuje zhruba 20 milionů korun.

Nečas se do propagace důchodové reformy zapojuje aktivně tři a půl měsíce poté, co byla reforma spuštěna. Je to zhruba v polovině půlročního období, během něhož se mají lidé nad 35 let neodvolatelně rozhodnout, zda do reformy vstoupí, či ne. A čísla o počtu zájemců o druhý pilíř, při němž lidé odvádí do systému dvě procenta svých příjmů a stát jim přidává další tři, jsou zatím malá.

Sám Nečas tvrdí, že vstoupí do druhého důchodového pilíře do konce května. Novinářům řekl, že bude patrně volit bezpečnější konzervativní strategie, tedy spíše dluhopisové fondy. Ministerský předseda už shromáždil podklady všech penzijních společností, provádí prý propočty a radí se s odborníky.

Na konci čtvrtletí bylo v celém systému registrováno 16,5 tisíce lidí a dalších šest tisíc o to požádalo. Celkově tak o důchodové spoření projevila za první tři měsíce zájem zhruba jen dvacetina z počtu lidí, se kterými odhady penzijních společností počítaly.

No uvidíme, jak na kampaň zareaguje veřejnost. Důchod si přeci můžeme zajistit bezpečnějšími rozhodnutími.